Ipoteza setării trenului de rulare

Tóth Dorottya

Potrivit experților, o dată pe an ar trebui și chiar și pe baza condițiilor de drum din România, este foarte recomandat să duceți mașina la reglajul șasiului. Dacă vă confruntați cu doar una dintre listele de mai jos pe mașina dvs, vă recomandăm să verificați șasiul.

  • Conținut:
    Chiar și o ușoară nealiniere poate cauza probleme
    Înclinarea roții
    Alinierea roților

  • Sunet care bate din șasiu
    uzura anormală a anvelopelor
    nu se află timoneria în mijloc
    trage mașina într-o direcție
    șasiu sensibil la pistă
    volanul se agită peste 60 km/ h
    tremurarea volanului în timpul frânării
    după o cotitură, guvernul nu revine la poziția sa de origine

Chiar și o ușoară nealiniere poate cauza probleme

Scopul reglării șasiului este de a asigura o rezistență maximă la drum și de a maximiza durata de viață a anvelopelor. Principalele scopuri ale reglării șasiului sunt următoarele: ​​- Puteți economisi bani - Anvelopele durează mai mult - Vehiculul circulă mai lin și cu o rezistență mai mică. Majoritatea problemelor de reglare ale șasiului din față și din spate pot fi rezolvate în aproximativ 30 de minute. În timpul reglării șasiului, se verifică direcția și unghiul roților în raport cu cele specificate de producătorul vehiculului. Nu vă lăsați intimidați de expresii precum coeziunea, dezangajarea, înclinarea pozitivă sau negativă a roții, alinierea șasiului nu este un lucru complicat. Reglarea șasiului este de fapt o operație foarte simplă.

Înclinarea roții

Înclinarea roții este unghiul roții atunci când este privit din fața vehiculului. Dacă unghiul roții este prea mare, va apărea o uzură neuniformă.

  • În cazul unei înclinări pozitive a roții partea exterioară a anvelopei se uzează.

  • În cazul unei înclinări negative a roții se uzează partea interioară a anvelopei.

Unghiul de înclinare a roților este proiectat și reglat diferit pentru fiecare vehicul astfel încât anvelopele să fie în contact uniform cu solul în timpul rulării. Dacă diferența dintre setările de înclinare a roții din față este prea mare, vehiculul va trage cu siguranță într-o parte.

Alinierea roților

Alinierea roților este diferența de distanță între fața și spatele anvelopelor.

  • Vorbim despre alinierea roților atunci când capetele frontale ale anvelopelor sunt mai apropiate. Alinierea roților provoacă sub virare la virare. Dacă alinierea roții este prea mare, banda de rulare va începe să se uzeze de pe marginile exterioare.

  • Vorbim despre ampatament atunci când capetele din spate ale anvelopelor sunt mai apropiate. Păstrarea roții despărțite cauzează excesul de virare la viraje și se simte ca și cum vehiculul ar lua colțul prea brusc. Dacă roțile sunt distanțate, uzura se începe din interior. Acest tip de uzură se numește uzură „din dinte de ferăstrău” și poate fi resimțită trăgându-ne mâinile de-a lungul benzii de rulare a anvelopei.

 

Faceți șasiul inspectat cel puțin o dată pe an?

nano-tyre.ro
kosar icon
Magazin web de anvelope

tyre-test.org Teste de anvelope,
recenzii de la utilizatori reali
tire icon tyre background