Anvelope de iarnă, vară, 4 anotimpuri, tot ce trebuie să știți despre utilizarea, înlocuirea și depozitarea acestora

Tóth Dorottya

Pneuri:

Anvelope de iarnă, vară, de 4 anotimpuri, tot ce trebuie să știți despre utilizarea, înlocuirea și depozitarea acestora Am adunat 15 aspecte foarte importante care ar trebui să fie luate în considerare la cumpărarea, utilizarea și depozitarea anvelopelor. Sigur v-ați întrebat deja când să vă schimbați anvelopele de iarnă, de vară, într-o vreme atât de imprevizibilă și schimbătoare?

Care este condiția care justifică înlocuirea lor, cum stocați un set în timp ce celălalt este utilizat? Anvelope de iarnă, vară, all season, când- de ce -cum? Ce poți face pentru a-i menține în condiții bune? Puteți citi despre aceste subiecte în multe locuri. Le-am explicat deja și noi unul câte unul, dar cui i-ar plăcea să parcurgă toate articolele dacă puteți obține răspunsuri la toate întrebările dvs. într-un singur loc?!

1. Anvelope de iarnă contra anvelope de vară

Aderența compusului din cauciuc este afectată de temperatură. Anvelopele de vară diferă semnificativ de anvelopele de iarnă nu numai în ceea ce privește banda de rulare, ci și în ceea ce privește materialul. Anvelopele de vară sunt proiectate pentru a oferi performanțe optime peste + 7 ° C. În acest timp, materialul lor devine fragil, obținând astfel o mai mică aderență. Acest lucru este la fel ca și când radiera îmbătrânită întărită se alunecă pe hârtie. În schimb, anvelopele de iarnă își păstrează moliciunea chiar și sub + 7 ° C sub influența diferiților aditivi, iar modelul benzii de rulare este conceput și pentru condițiile de iarnă, cu zăpadă. Pe de altă parte, în condițiile de vară, materialul anvelopelor de iarnă este prea moale, astfel încât se poartă mai bine, iar banda de rulare articulată limitează, de asemenea, aderența. Nu în ultimul rând, vehiculul consumă și mai mult în acest fel. Gândiți-vă doar la diferența dintre rularea unei plastiline sau rularea unei bile de fier pe podea. Pe termen lung, este cu siguranță mai economic (și înseamnă și mai multă siguranță!) utilizarea seturilor de anvelope separate de vară și de iarnă. Iarna, conducerea cu anvelope de vară este aproape ca și cum sistemul de frânare al mașinii este defect. Continental recomandă cu tărie (http://www.continental.hu/car/technology/tire-knowledge/tirelexikon-2-0/lex-1-5) să folosiți anvelopa adecvată sezonului în toate anotimpurile, adică vara în căldură cu anvelope de vară.și pe timp de iarnă cu anvelopă de iarnă. Acest lucru vă permite să conduceți în condiții de siguranță și economie maximă în toate condițiile. Anvelopele pentru patru anotimpuri nu sunt capabile să ofere performanțe optime în toate condițiile. Regula generală pentru utilizarea anvelopelor de vară: de Paști până în octombrie. Așadar, când se apropie iarna și firul de mercur al termometrului scade permanent sub 7 ° C, este timpul să vă trimiteți anvelopele de vară pentru odihnă de iarnă. Suprafața drumului va fi de obicei rece, umedă și alunecoasă, iar în aceste condiții, anvelopele de iarnă asigură o tracțiune mult mai bună. Din motive de siguranță, este recomandabil să schimbați anvelopele atunci când atingeți o adâncime a benzii de rulare de 2 mm pentru anvelopele de vară, 3 mm pentru dimensiunile largi și 4 mm pentru anvelopele de iarnă. În cazul unei anvelope complet uzate, distanța de frânare pe o suprafață umedă a drumului se poate chiar și dubla în comparație cu anvelopele noi, deoarece adâncimea mai mică a benzii de rulare împiedică scurgerea anvelopei de sub ea, deci plutește în sus și temuta acvaplanarea se produce fenomen. În cazul anvelopelor de iarnă, este recomandat să le înlocuiți mai repde, deoarece în cazul unei anvelope uzate, lamele sunt mult mai puțin flexibile, astfel încât pot exercita mult mai puțină forță de tracțiune sau de frânare pe zăpadă.

caucicuri de vara all season

2. Anvelope pentru patru anotimpuri:

Anvelopele pentru patru anotimpuri oferă o soluție temporară între anvelopele de iarnă și de vară. Contrar credinței populare, acestea nu combină calitățile bune ale anvelopelor de iarnă și de vară. Banda de rulare a acestora este de obicei un amestec de benzile de iarnă și de vară, astfel încât acestea au lamele tipice anvelopelor de iarnă, dar există blocuri de bandă de rulare adiacente care sunt concepute pentru a asigura o tracțiune mai bună decât anvelopele de iarnă în condițiile de drum de vară. Amestecul lor de materiale este de obicei mai moale decât anvelopele de vară pentru a deveni mai puțin fragil pe timp rece. Cu toate acestea, în special în condițiile de drum de iarnă, în principal datorită ambiguității benzii de rulare, performanța acestora rămâne în urmă față de cea a anvelopelor de iarnă. Anvelopele cu patru anotimpuri sunt, prin urmare, recomandate numai celor care folosesc rar mașina iarna sau care alimentează cu combustibil doar o dată pe lună în medie. De asemenea, iarna, pe vreme cu zăpadă, se pot descurca fără mașina lor, nu au nicio problemă în utilizarea mijloacelor de transport în comun. Dacă trebuie să urcați într-o mașină chiar și în vremea cea mai grea iarna, asigurați-vă că treceți la timp la anvelopele de iarnă!

 

3. Am nevoie de anvelope de iarnă pentru SUV-uri?:

Adesea auzim de la proprietarii de SUV-uri că „tracțiunea integrală rezolvă totul”. Acest lucru este adevărat, dar numai atunci când vorbim despre pornire. Cu toate acestea, la frânare, nu contează câte roți sunt antrenate de mașină, de fapt, acestea sunt chiar dezavantajate în comparație cu autoturismele datorită greutății totale semnificativ mai mari și a greutății mai mari. Iarna, majoritatea accidentelor nu sunt cauzate de mașini care nu pot porni, ci de mașini care nu pot opri! Multe anvelope de teren (în special anvelope de uz mixt de vară) au marcajul M + S, care este amestecat cu materialul din cauciuc datorită componentelor care asigură moliciunea anvelopei și, astfel, o aderență mai bună pe asfalt. Ca rezultat, anvelopa este capabilă să ofere o tracțiune mai bună chiar și pe timp uscat iarna, dar pe timp de zăpadă- în ciuda modelului articulat, dar off-road - nu mai poate concura cu benzile de rulare specifice iernii. Astăzi, modelele de iarnă cu aceleași caracteristici ca și anvelopele pentru autoturisme sunt disponibile și în dimensiunile pentru toate terenurile, ceea ce înseamnă o siguranță semnificativ mai mare, nu numai la pornire, ci și la oprire.

 

4. Dimensiunea anvelopelor de iarnă:

O întrebare obișnuită este ce dimensiune de anvelopele ar trebui montate în timpul iernii. În general, se recomandă montarea anvelopelor cu o dimensiune mai îngustă decât anvelopele de vară. Acest lucru este adevărat cu câteva adăugiri. Iarna, de obicei, circulăm pe drumuri curate, de obicei alunecoase, în astfel de condiții de drum este foarte bine să montați anvelope mai înguste, deoarece datorită presiunii mai mari a suprafeței rezultate din dimensiunea mai îngustă, anvelopa poate atrage mai ușor umezeala de sub aceasta. Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul că anvelopele mai late au cu siguranță o aderență mai bună pe drumurile uscate. În plus, dacă cineva de exemplu merge la schi cu mașina, unde așteaptă deseori drumuri mai puțin curățate, zăpadă călcată, există și avantajul unei anvelope mai largi, deoarece mașina în sine va săpa mai puțin, și respectiv produce mai bună tracțiune și transmisie a puterii de frânare datorită benzii de rulare mai largi. Pentru a menține performanțe optime, le recomandăm întotdeauna la dimensiunea din fabrică.

 

5. Când ar trebui înlocuite anvelopele?

Conform reglementărilor oficiale, anvelopele pot fi utilizate până la o adâncime a benzii de rulare de 1,6 mm pentru autoturisme și de 3 mm pentru autoutilitare. Adâncimea de rulare necesară pe toată lățimea benzii de rulare trebuie să atingă valorile de mai sus. Aproape toate anvelopele au așa-numitele indicatoare de uzură în benzile de rulare, a căror locație este marcată cu TWI (Tread Wear Indicator) pe umărul anvelopei sau cu o săgeată mică și un triunghi. Dacă anvelopele sunt atât de uzate încât indicatoarele de uzură ajung la banda de rulare, acestea trebuie înlocuite imediat. Cu toate acestea, din motive de siguranță, este recomandabil să schimbați anvelopele înainte de a atinge o adâncime a benzii de rulare de 2 mm pentru anvelopele de vară, 3 mm pentru dimensiunile largi și 4 mm pentru anvelopele de iarnă. Dacă anvelopa este deteriorată iremediabil, aceasta trebuie înlocuită imediat, indiferent de adâncimea benzii de rulare!

 

6. Înlocuirea a două anvelope:

Conform reglementărilor oficiale, cele patru anvelope ale mașinii trebuie să aibă aceeași dimensiune și structură. Cu toate acestea, modelul trebuie să fie același pentru fiecare axă, astfel încât modelul roților din față și din spate poate diferi. Excepții de la aceeași dimensiune sunt mașinile (în primul rând mașini de lux și sport de înaltă performanță) care sunt fabricate cu dimensiuni diferite ale anvelopelor față și spate. Dacă înlocuiți doar două anvelope, vă recomandăm ca anvelopele noi sau mai puțin uzate să fie montate pe puntea spate. Oferă o mai bună reținere a drumului în caz de urgență, în special pe suprafețe umede. Cu toate acestea, roțile din spate sunt întotdeauna responsabile pentru stabilitatea mașinii, așa că, dacă pierd tracțiunea, mașina se va învârti inexorabil. La rândul său, acest lucru este mult mai greu de rezolvat decât o scurtă perioadă de instabilitate. Deoarece anvelopele cu diferite tipuri de rulare și uzură afectează direcția și stabilitatea vehiculului, este recomandat să înlocuiți toate cele patru anvelope în același timp, dacă este posibil. În plus, în cazul vehiculelor 4x4 cu tracțiune integrală, anvelopele pot fi înlocuite doar cu patru, acordați o atenție deosebită acestui lucru! Deși legile țărilor înconjurătoare, unde utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie, permit utilizarea acestora doar pe arborele cotit, ne putem imagina lucruri mai puțin predispuse la accidente! Dacă sunt montate anvelope de iarnă în față și anvelope de vară în spate, distanța de frânare și tracțiunea nu vor fi aceleași. Acest lucru face aproape imposibilă direcționarea mașinii pe drumuri alunecoase.

 

7. Înlocuirea anvelopelor:

Schimbările regulate și adecvate ale anvelopelor favorizează o uzură mai uniformă a anvelopelor. Se recomandă schimbarea anvelopelor la fiecare 5.000, dar nu mai mult de 10.000 de kilometri. La înlocuire, este recomandabil să montați anvelopele de pe roțile antrenate pe aceeași parte pe puntea neîntreruptă și anvelopele de pe puntea neîntreruptă pe partea opusă a axei conduse. În cazul tracțiunii integrale, este recomandabil să schimbați toate cele patru anvelope în diagonală. Datorită modelului lor puternic în V, anvelopele direcționale scurge apa de sub ele și, atunci când sunt instalate cu susul în jos, pot crea o situație care pune viața în pericol, deoarece modelul nu duce, ci dimpotrivă, atrage apa sub centrul anvelopei.

rotirea anvelopelor 3

 

8. Depozitarea anvelopelor:

Anvelopele îmbătrânesc în ciuda inhibitorului de îmbătrânire amestecat în materialul de bază de către producător. Cu toate acestea, cu o depozitare adecvată, îmbătrânirea poate fi minimizată. La scoaterea anvelopelor, poziția roții trebuie marcată (de ex. cu cretă pe interiorul anvelopei, de ex. „SF” pe roata stângă din față). Anvelopele montate pe roți trebuie depozitate stivuite sau suspendate, anvelopele demontate reglate și rotite din când în când. Dacă este posibil, depozitați la rece (15-25 °C, departe de sursele de căldură), la un loc uscat (apă, ulei, combustibil, alte substanțe chimice) și întunecat (lumina directă a soarelui și surse de lumină ultravioletă). La câteva luni de depozitare , reduceți la jumătate presiunea anvelopei și verificați la intervale regulate.

anvelope cu jante1

 

9. Întreținerea anvelopelor:

Anvelopele sunt produse de înaltă tehnologie, care se potrivesc perfect aplicațiilor vehiculelor moderne. Ca și în cazul tuturor produselor de înaltă tehnologie, manipularea și întreținerea atentă sunt recomandate și la anvelope. Doar în acest caz vă poate fi garantat că, în calitate de șofer, vă puteți bucura de performanțele optime ale anvelopelor pe parcursul vieți lor întreagă. Protejați anvelopa de daune! Conducerea necorespunzătoare, lovirea obiectelor ascuțite și starea pe trotuar pot deteriora anvelopa. Structura interioară a anvelopei poate fi ascunsă, uneori cu deteriorări imperceptibile. Dacă observați astfel de avarii, trebuie să scoateți anvelopa de pe jantă imediat și să înlocuiți-o dacă este necesar. Spray-ul de reparație poate fi utilizat doar ca soluție necesară pentru reparații rapide, pe distanțe scurte până la cel mai apropiat atelier. Verificați-vă cauciucurile în mod regulat pentru deteriorări, găuri sau obiecte străine. Acest lucru este deosebit de important la anvelopele cu indice de viteză H, V, W, Y sau ZR, deoarece acestea sunt supuse unor sarcini mari. Nu se recomandă repararea acestor anvelope.

 

10. Principalele tipuri de model:

Modelele de anvelope pot fi împărțite în trei grupe majore: modele direcționale libere, direcționale și asimetrice. Anvelopele asimetrice cu rotație nelegată (care pot fi montate în orice direcție de deplasare) se găsesc în zilele noastre în mare parte în dimensiunile anvelopelor autovehiculelor mici și mijlocii. Sunt potrivite în primul rând pentru un stil de conducere restrâns, nu le recomandăm pentru mașini mai puternice sau la conducere sportivă. Anvelopele rotative sunt recunoscute după modelul lor în formă de V, ceea ce face mai ușoară scurgerea apei de sub ele, oferind astfel o aderență mai bună pe suprafețele umede ale drumului. Marea majoritate a anvelopelor de iarnă sunt rotative tocmai pentru că pot oferi performanțe mai bune pe drumurile alunecoase de iarnă. O atenție deosebită trebuie acordată direcției lor de rotație, deoarece montarea în direcția opusă poate crea o situație care pune viața în pericol! Anvelopele de ultimă generație de astăzi sunt aproape singurele care se găsesc în benzile de rulare asimetrice, cele mai noi dezvoltări ale producătorilor premium. Au apărut pentru prima dată printre anvelopele sportive, de înaltă performanță, dar sunt acum disponibile și în dimensiunile de mașini premium și mediu de la producătorii premium. La aceste anvelope, la instalarea pentru prima dată, nu trebuie respectat direcția de rotație, ci interiorul și exteriorul benzii de rulare. Fâșiile de model care se desfășoară de-a lungul modelului sunt proiectate pentru a oferi o rulare mai bună, iar elementele mai mari ale modelului de pe umărul exterior sunt proiectate pentru a oferi o stabilitate mai bună la virare. Cu acest tip, trei sau patru, iar la anvelope mai late, care rulează pe lungimea sa, asigură și mai mult drenaj de șanț, în cazul în care elementele deplasează apa de dedesubt. Este o raritate, dar ar trebui menționate modelele de rotație, asimetrice, care sunt făcute special pentru mașinile performante, dintre care există un model separat de la dreapta la stânga.

 

 

mintázatok-csoportosítása (1)

Mai multe informații utile pentru utilizarea profesională a anvelopelor:

10 + 1: indicele de viteză:

Indicele de viteză este marcat pe partea laterală a anvelopei. O literă cu viteză maximă în km/ h este rezumată în următoarele tabele:


10 + 2: indicele de greutate:

Indicele de greutate este indicat pe peretele lateral al anvelopei. Un număr pentru care sarcina maximă în kg este rezumată în următorul tabel:

terhelési index táblázat


10 + 3: Alte marcaje ale anvelopelor:

 marcaj anvelope

 

 

 

terhelési index terhelési index

 

215- lățimea benzii de rulare a anvelopei în mm.

65- indică raportul profilului, adică procentul înălțimii și lățimii profilului.

ZR/R: aceasta este construcția internă a anvelopei. R reprezintă anvelopa radială. În zilele noastre, aproape fiecare anvelopă aflată în circulație este radială. Aceasta înseamnă că fibrele textile ale carcasei trec de la un inel de sârmă la celălalt.

15: aceasta înseamnă diametrul interior al anvelopei, adică înălțimea jantei. Aceasta se exprimă în inci. Deci, în exemplul nostru, diametrul este de 19 inci.

89: acesta este indicele de greutate. Aceasta arată sarcina maximă pe care o poate suporta anvelopa atunci când este umflată la presiunea maximă de siguranță

H: acesta este indicele de viteză care arată viteza maximă la care anvelopa este certificată pentru a rezista sarcinii cu siguranță completă. Indicii de viteză variază de la A (cel mai mic) la Y (cel mai mare).

 

10+4: Verificarea presiunii aerului:

Care este presiunea necesară a aerului? Datele furnizate de producătorul vehiculului (instrucțiuni de utilizare) sau plăci cu date de pe caroseria vehiculului (stâlpul ușii, clapeta de umplere a combustibilului, parasolar etc.) sau datele despre presiunea anvelopei de la producătorului de pneuri.

Ce oferă presiunea corectă a aerului? Suprafață portantă optimă, aderență adecvată, distanță de frânare mai mică. Caracteristici mai bune de conducere și stabilitate în viraj și zgomot de rulare mai redus.

Garantează o rezistență la rulare mai mică și un consum mai redus. Garantează o marjă mai mare împotriva curgerii pe apă. PRESIUNEA SCĂZUTĂ A ANVELOPELOR POATE CAUZA ACCIDENTE ȘI MATERIALE!

Toți șoferii pot crește siguranța operațională și durata de viață a anvelopelor respectând presiunea prescrisă.

 

Consecințele unei presiuni necorespunzătoare a pneurilor:

Durata de viață și siguranța unei anvelope depinde practic de presiunea corectă a aerului. Această valoare este determinată individual de producătorul de mașini și anvelope pentru fiecare tip. Presiunea prea mică sau prea mare a aerului împiedică contactul corespunzător al suprafeței drumului cu modelul benzii de rulare a anvelopelor. Acest lucru are ca rezultat nu numai o uzură excesivă sau inegală a benzii de rulare, ci și o tracțiune semnificativ mai slabă, care poate fi un pericol, în special la colțurile luate la viteze mai mari sau pe suprafețe umede. Presiunea insuficientă a aerului expune anvelopa la suprasarcină continuă. Datorită scăderii rezistenței diferitelor materiale din anvelopă, defectarea anvelopei este pre-programată. Defectele latente rezultate ale anvelopei nu mai pot fi remediate prin recuperarea ulterioară a presiunii. Verificarea regulată a presiunii aerului este cel mai bun mod de a evita deteriorarea anvelopelor. Presiunea aerului ar trebui să fie practic verificată pe o anvelopă rece. (nu pe anvelope încălzite)

 

10+5: De ce este necesar să se echilibreze roțile? (Centrare)

Acolo unde anumite părți se rotesc în jurul unei axe, apare un dezechilibru. Dezechilibrul este distribuția inegală a masei pe un obiect rotativ. În cazul autovehiculelor, acest lucru poate duce la vibrația anvelopelor și la uzura crescută a anvelopelor, rulmenților și a altor componente ale șasiului. În plus, duce la agitarea volanului, ceea ce determină caracteristici de direcție deosebit de periculoase, caracteristici de rulare slabe și stabilitate în virare, ceea ce reduce semnificativ siguranța rutieră. Cu ajutorul mașinilor moderne de echilibrare a roților, dezechilibrul poate fi complet eliminat, ceea ce asigură caracteristici de conducere sigure și confortabile. Din acest motiv, recomandăm ca anvelopele să fie echilibrate de un specialist după fiecare schimbare a roții sau a anvelopei.

centrírozás

nano-tyre.ro
kosar icon
Magazin web de anvelope

tyre-test.org Teste de anvelope,
recenzii de la utilizatori reali
tire icon tyre background