Merită să cumpărați cauciuc uzat? Și dacă da, de ce NU?

Tóth Dorottya

În legătură cu orice utilizare/ produs, se poate spune că oamenilor nu le place să-l folosească ca soluție de maximă necesitate, de obicei din motive financiare. 

Astfel, chiar și atunci când este vorba despre anvelope, ajungem tot timpul pe un teren delicat, mlăștinos, când ajungem să investigăm subiectul. Noi am explorat temeinic și cuprinzător problema cauciucului uzat, pe baza opiniilor experților și a experienței utilizatorului.

  • Cuprins:
  • Fundament științific
  • Anvelope uzate da sau nu?
  • PERICOL DE CUMPĂRARE CAUCIUC UTILIZAT!
  • Utilizarea corectă a anvelopelor uzate

Fundament științific

Să țintuim câteva lucruri la început! Anvelopa este un accesoriu de siguranță. Acesta aparține categoriei pieselor de uzură, cum ar fi plăcuța de frână. Este fabricat din material organic, care se caracterizează printr-o schimbare a structurii sale chimice datorită factorilor de mediu. Materialul anvelopelor - la fel ca majoritatea materialelor organice - este sensibil la radiațiile UV, unele substanțe chimice agresive și solvenți.

Noul cauciuc este flexibil și moale, astfel încât să reziste mai bine la impacturile mecanice. În timp, lanțurile reticulate care oferă flexibilitate încep să se descompună, materialul devine dur și fragil, astfel încât tinde să se rupă, să crape. 

Sarcina pneului este de a separa componentele sensibile ale trenului de rulare și materialul rutier cu un strat moale și flexibil.

În timpul profesiei noastre, abia am găsit anvelopă uzată care ar fi fost în stare perfectă chiar și dintr-o privire. Acum câțiva ani, un distribuitor premium național a efectuat un test. Treizeci de anvelope uzate au fost achiziționate pe site-uri de publicitate online și portaluri de licitații. După o inspecție amănunțită a pneurilor nu a găsit niciunul care să fie în stare perfectă. 

După acestea, dacă cineva cumpără un set folosit, care sunt șansele ca toate cele patru anvelope să fie impecabile? Anvelopele uzate sunt de obicei prezentate de vânzători într-o stare dezumflată. În acest caz, defecte structurale minore, fisuri, rupturi de fibre rămân ascunse. Precum și dacă anvelopa este sau nu perforată. În Germania și alte țări occidentale, anvelopele bune la ochi și standardele interne sunt, de asemenea, înlocuite imediat când este momentul potrivit. De obicei, aceste anvelope aterizează acasă prin tot felul de comercianți turci și non-turci - și sunt cumpărate de Cumpărători neglijenți. Deși trebuie spus că din fericire achiziționarea anvelopelor uzate este în scădere.

(Google trends: keresések használt gumi kifejezésre)
(Tendințe Google: căutări de cauciuc uzat)

 

Anvelope uzate da sau nu?

Sau cum să NU cumperi cauciuc uzat! Primul aspect fundamental este că nu putem fi siguri că anvelopele uzate în cauză au fost depozitate corect. Dar ce anume înțelegem prin asta? Când cumpărați o anvelopă, ridicați lista de mai jos și, dacă puteți răspunde „Da” la toate întrebările, nu ezitați să cumpărați anvelopele pe care le căutați! Cu toate acestea, dacă aveți ceva „Nu” pe listă, nu veți economisi cu această anvelopă și chiar veți pune în pericol siguranța proprie și a familiei!

Depozitarea necorespunzătoare prezintă cel mai mare pericol:

Nem szakszerű gumiabroncs tárolás

  1. Verificați cauciucul după anul de fabricație! Este mai tânără de 5 ani? Da/NU

  2. Verificați cum a fost depozitat cauciucul! Stabilit? Au fost depuse maximum 8 anvelope în depozit? Da/Nu 

    (Din păcate, acest lucru ne aduce la capcana principală a anvelopelor uzate, deoarece cumpărătorul are o șansă neglijabilă de a verifica efectiv acest aspect important.)

  3. Adâncimea probei de cauciuc este de cel puțin 4-5 mm? Da/Nu

  4. Mișcați cauciucul! Suprafața este impecabilă? Da/Nu
  5. Cumpărați de la un atelier? Atunci montați anvelopa! Se mișcă frumos, în roată? Da/Nu

(Chiar și când este rotit pe mașina de centrare, puteți vedea dacă cauciucul funcționează frumos sau se mișcă la dreapta și la stânga, în sus și în jos. Dacă acesta este cazul, cauciucul este deformat și sunt necesare teste suplimentare.)

 

Așadar, există puține șanse de a obține un răspuns sincer și afirmativ la toate cele 5 întrebări, dar riscul este teribil de mare. Pe de altă parte, dacă cheltuiți puțin mai mult, dar cumpărați anvelope noi, vă puteți baza pe o speranță de viață mult mai lungă pe anvelopă, astfel încât rentabilitatea investiției dvs. să dea roade, iar compania noastră are și garanția DOT, astfel încât să puteți fi siguri că veți circula cu anvelope proaspete și impecabile.

 

PERICOLUL DE ACHIZIȚIE CAUCIUCULUI FOLOSIT!

Vânzarea și cumpărarea anvelopelor uzate din păcate este un lucru cunoscut și obișnuit în rândul șoferilor. Adesea cumpărăm de la o sursă care nu este deloc controlată, ca să spunem așa, cauciucuri din pânză de sac ”, putem citi pe pagina de anvelope Marso. Șeful TyreSafe, Stuart Jackson, a atras atenția asupra fenomenului. „Știm că crește numărul persoanelor care se gândesc exclusiv la anvelopele uzate.”

Unul dintre blogurile oficiale ale Continental spune clar: „Șoferii își riscă adesea ori viața și nici măcar nu economisesc neapărat pe anvelopele de mașini uzate”. 

O anvelopă uzată tipică are o adâncime a benzii de rulare de aproximativ 3 mm, ceea ce - având în vedere specificația minimă necesară de 1,6 mm - înseamnă doar o adâncime de rulare utilizabilă de 1,4 mm! (Prin comparație, o anvelopă nouă are o adâncime de 8-9 milimetri, ceea ce înseamnă că are o „suprafața purtabilă” de 6-7 mm.) Nu putem urmări istoria anvelopelor din anunțuri, deci avem nevoie de multe de noroc pentru a face o primire foarte bună. După părerea lui Stuart Jackson, există ignoranţe foarte grave în rândul șoferilor în ceea ce privește aspectul siguranței la volan a anvelopelor. Pur și simplu subestimăm rolul anvelopelor.

 

Opiniile utilizatorilor:

Pe site-ul https://www.gyakorikerdesek.hu/ apare ca o problemă recurentă întrebarea în rândul consumatorilor: „Ar trebui să cumpăr o anvelopă de mașină nouă sau uzată?”

Fără a ne dori să fim exhaustivi, dorim să evidențiem câteva opinii și experiențe din viață:

  1. Este dificil să oferim un răspuns general clar la această întrebare. În ceea ce privește anvelopa de mașină uzată, aceasta reprezintă jumătate sau o treime din suma care trebuie plătită în prezent. ”

  2. „Nu glumiți, s-ar putea să coste doar o treime acum, dar și durata de viață va fi o treime și va trebui să înlocuim cauciucul de trei ori în același număr de kilometri”.

  3. „Mai demult am crezut că nu există prea multe diferențe între cauciuc și cauciuc. Și de ce să cumpăr un cauciuc nou dacă după montare cel nou devine deja folosit. Acum, însă, cred și încerc să-i conving pe toți cei din jurul meu, că nu poți face o afacere bună cu cauciucul uzat, pentru că nu știi ce ai cumpărat de fapt și din cauza cerinței de piață 90% este înșelătorie, iar cauciucul care este bun, totodată este prea scump. Cauciuc folosit numai dacă trebuie să-l scoateți din banii alimentelor! ”

  4. „Atunci ce este mai ieftin să punem 4 anvelope uzate pe mașina noastră pentru 20.000 HUF- 54.24 EUR sau patru anvelope noi de vară de încredere pentru 52.000 HUF- 141.02 EUR.”

  5. „Da, da, sunt complet de acord cu opinia din față. Am numai experiență proastă: odată am cumpărat un set de anvelope Matador dintr-o sursă aparent de încredere, în plus era de iarnă. Și eu am greșit, nu am observat că era cu fir defect. În drum spre casă din Austria, am primit o gropă pe autostradă la -12 grade și zăpadă. Nu trebuie să spun că aș fi putut cumpăra 2 seturi noi pentru costul salvării. ”

  6. „Alegeți soluția de încredere, chiar dacă la început pare a fi mai scumpă, pentru că cel puțin puteți da socoteală dealerului dacă ceva nu merge bine în deplasare”.

  7. „Modelul benzii de rulare a anvelopei rupe stratul de apă format pe suprafața drumului în timpul rulării, iar șanțurile benzii de rulare drenează apa înapoi și în lateral, deplasându-se astfel de sub suprafața portantă a anvelopei. Nu este timp la viteze mari și nu este loc pentru drenaj cu o anvelopă uzată…. Sper că acest lucru a răspuns la întrebarea ta ... "

  8. „Dragi domni și doamne (mai ales dacă ne citesc)! Dacă trăim deja într-o astfel de lume „Am o părere despre toate”, îți voi împărtăși experiența mea (nu de parcă aș fi atât de bătrân ...) 1. 4 sezoane? Da, îl puteți cumpăra dacă doriți, doar vă rog să nu-l folosiți pe banda interioară pe autostradă și să nu doriți să setați un record cu el. 2. Cauciuc folosit? Puteți achiziționa, mai ales cu dimensiunile mai mari, dar să nu uitați să le verificați și puneți-vă o întrebare: Nu pot să mă înșel? Ajut, răspunsul bun este: DA! Am folosit anvelope uzate de ani de zile pentru că am o mașină veche de 14 ani, fără ABS, cu groază și frică de moarte iarna pe o autostradă pentru că alții au ABS și nu se teme să frâneze brusc puternic pe un drum alunecos ... În cazul anvelopelor uzate, calculați că nici proprietarul anterior nu a demontat-o de pe mașină pentru că nu-i plăcea ...;)

  9. ” Pe piața cauciucului uzat din Ungaria, 90% din cauciuc are 5-15 ani, poate avea 4-5 mm, dar fiindcă sunt vechi își schimbă structura materialului și nu se ține pe drum așa de bine (în special pe drumuri umede) ca cele noi. Există anvelope mai tânăre în Germania, dar ar trebui să știți că acolo se circulă cu o viteză mai mare și anvelopele sunt mult mai stresate. Cu anvelopele germane cu vârsta de 2-3 ani de 5-6 mm pe teren umed se poate circula pe autostradă numai pe banda exterioară (120 km/ h), de aceea va fi înlocuită.

Opinia echipei de experți:

În cazul unei anvelope uzate, nu cunoaștem istoricul anvelopei, factorii care influențează durata de viață a anvelopei, starea tehnică a vehiculului anterior, condițiile de funcționare, presiunea aerului, sarcina și alte condiții externe. Deși durata de viață a unei anvelope depinde de mai mulți factori, toate componentele și condițiile de utilizare ale unui vehicul joacă un rol. Este foarte important ca anvelopa cu parametrii specificați, adică parametrii corecți, să fie operată în conformitate cu reglementările. Pentru a obține o durată de viață lungă, atât vehiculul, cât și anvelopa trebuie inspectate și întreținute în mod constant. 

Astfel, putem vedea că nu numai starea mașinii, ci și starea anvelopelor depinde în mod semnificativ de modul de funcționare și de calitatea acesteia.

Anvelopa este cea mai importantă caracteristică de siguranță a unei mașini, puteți economisi mult cumpărând una uzată, dar nu ar trebui să faceți acest lucru. De multe ori viața oamenilor depinde de metri. Dacă ne gândim la asta din punct de vedere financiar, ne descurcăm mai bine cu o anvelopă nouă - bugetară pe care o putem folosi timp de 3 ani și costă de două ori mai mult decât o anvelopă uzată care poate fi utilizată doar timp de 1 an. Dacă vrem să vindem mașina între timp, investiția noastră va rămâne în continuare rentabilă, deoarece putem vinde mașina cu 4 anvelope proaspete bune și nu cu anvelopele care trebuie înlocuite imediat.

Doctorul de cauciuc răspunde:

  • Ce considerații de securitate trebuie să luăm în considerare înainte de a lua o decizie?

    „Nu există timp la viteze mari și nu există loc pentru drenaj cu o anvelopă uzată. În acest caz, roata pierde treptat contactul cu șoseaua, „aleargă” pe apă și vehiculul devine inaccesibil din cauza pierderii de tracțiune. Numele fenomenului înfricoșător, care pune viața în pericol de a pierde controlul, este acvaplanarea.


    Aquaplaning illusztrácio

    „Schiul nautic rutier” este cel mai ușor de dezvoltat atunci când viteza mare este cuplată cu anvelopele uzate. Cu o anvelopă nouă, curgerea apei are loc doar la o viteză relativ mare de aproximativ 200 km/ h, dar în cazul unui model uzat, problema poate apărea chiar la 80 km/ h! Așadar, nu merită să riscăm siguranța și să ne punem în pericol să economisim puțin. De asemenea, folosim anvelope de până la 1 mm de uzură - atâta timp cât poliția nu ne pedepsește - sau nu este eliminată valabilitatea tehnicii examen. “

  • Ce sfaturi aveți pentru cei care încă decid să cumpere anvelope uzate?

    Aș dori să încurajez o utilizare atentă, extrem de atentă. Cumpărați anvelope de iarnă sau de vară second hand numai în locuri unde este și montat, iar dacă anvelopa este defectă, va fi imediat evidentă. Un service de anvelope va efectua o înlocuire sau rambursarea în cazul unei probleme de garanție care devine evidentă în câteva zile, spre deosebire de piață, sau unde casetele publicitare vând anonim, de obicei vânzători ilegali care își oferă produsele „în negru”, deși puțin mai ieftin. Din păcate, acestea nu sunt deloc supuse niciunei obligații de facturare, taxe sau TVA. Aceste anvelope, de obicei provenite din resturi vestice, nu vor fi inspectate de un profesionist. După ce ați achitat anvelopele, nu puteți face nimic dacă există o problemă cu montajul. Atunci devine din foarte ieftin foarte scump!

Utilizarea corectă a anvelopelor uzate

Reciclarea anvelopelor uzate este un interes fundamental al societății datorită beneficiilor sale ecologice și economice. Cu toate acestea, anvelopele purtate de alții nu ar mai trebui utilizate în funcția lor originală. Echipa NanoTyre vă va arăta ce moduri creative și alternative de reciclare a anvelopelor există cu care îl poți face casa sau grădina mai frumos, sau poți aduce momente distractive copiilor, animalelor:

Gumiabroncs hangfal

Difuzor de anvelope

Gumiabroncs dohányzóasztal

Măsuță de cafea din anvelope

Gumiabroncs madárijesztő

Sperietoare de păsări din cauciucuri

Gumiabroncs Kerti bútor

Mobilier de grădină din anvelope

 

Gumiabroncs kutyafekhely

pat pentru câine

Gumiabroncs homokozó

Cutie cu nisip din anvelope

Gumiabroncs szobor

Sculptură din anvelope

Surse

nano-tyre.ro
kosar icon
Magazin web de anvelope

tyre-test.org Teste de anvelope,
recenzii de la utilizatori reali
tire icon tyre background