Credem că iarna este cea mai grea perioadă din punct de vedere al circulației cu mașina și, în parte, acest lucru este adevărat. Iarna, pot exista surprize neașteptate din mai multe puncte de vedere din cauza condițiilor de drum, dar în realitate nici perioada de vară nu este cu mult în urmă. Poate ne asemănăm mașina cu noi înșine?
Este adevărat că trebuie să ne acordăm mai multă atenție iarna, dar mașina noastră este exact la fel? Puteți ghici răspunsul: nu!
Credem că vara nu necesită atât de multă pregătire conducerea mașinii, la fel ca și cum noi nu trebuie să fim foarte îmbrăcați. Când se termină iarna, pentru mulți înseamnă doar eliminarea lucrurilor „nedorite” din jurul mașinii și înlocuirea lor cu chestii mai plăcute. Apoi vin faptele. Ei bine, nu contează dacă ești leneș sau mai activ, este rece sau nu, sau cât de bine poți conduce. Pentru că pericolul nu caută. Faptele spun că problemele care se ascund în mașina noastră nu vor dispărea odată cu vara, ele sunt de altă natură. Prin urmare, lista celor de pregătit nu este mai scurtă.
Ploile de primăvară sau ploile abundente duc la aceleași condiții alunecoase ca și drumurile înghețate iarna, mai ales dacă nu acordăm atenție anvelopei potrivite. Controlabilitatea mașinii trebuie să fie întotdeauna în mâinile șoferului, indiferent de sezon, indiferent de anotimp. Deci, depinde și de șofer să aibă anvelopa potrivită pe mașină pentru perioada respectivă! Nu se poate sublinia îndeajuns: singurul punct de întâlnire între vehicul și șosea este anvelopa! Siguranța tuturor începe de aici, să fie vorba de șofer, pasager sau chiar pietonul de pe stradă. Da, nu-i destul doar să avem grijă de ai noștri!
Degeaba e banal, este necesar să folosiți anvelope de iarnă iarna și de vară vara!
Să vorbim despre distanța de frânare!
Distanța de frânare depinde doar parțial de șofer. Timpul de reacție este foarte important, dar trebuie să țineți cont de faptul că suntem oameni și nu suntem perfecți. Aceasta variază în medie între 0,5- 2 secunde și are mulți factori. Contează în ce stare stăm în mașină, dar nu numai acest lucru depinde de noi. Formula pentru distanța totală de oprire, suma distanței de reacție și distanța de oprire. Acest lucru arată că, chiar și în cel mai bun mod posibil, nu îl putem scurta la distanța de siguranță numai cu abilitățile noastre.
Anvelopa potrivită este esențială, deoarece degeaba timpul nostru de reacție este bun dacă anvelopele noastre dezamăgesc. Rutina, disciplina, concentrarea pot ajuta, dar „partea murdară” are loc la joncțiunea roților și a asfaltului.
Diametrul, structura, lățimea și nivelul de încărcare al anvelopei pot fi un ghid pentru alegerea anvelopei potrivite de vară!
Ce trebuie să verificăm înainte de montarea unei anvelope de vară?
Să verificăm starea anvelopei!
Verificați adâncimea profilului!
Este important să avem date precise despre adâncimea de rulare admisă/ recomandată a anvelopei. Folosiți doar date oficiale!
Verificați întotdeauna presiunea aerului într-o stare rece înainte de utilizare! Anvelopele reglate necorespunzător le pot scurta durata de viață și pot deveni greu de gestionat pe drum!
Anvelopele mai vechi de 4-5 ani nu sunt recomandate sau trebuie manipulate cu mare grijă. Depinde mult de obiceiurile de conducere, dar după un timp, nici o anvelopă abia uzată nu poate garanta aceeași performanță ca și în noua sa eră. Nu merită riscul!
Pentru a încetini amortizarea, modificați poziția anvelopelor pe mașină sezonier.
Nu există un răspuns universal. Atunci când cumpărați o anvelopă nouă, fiecare caz este unic dacă dorim să folosim cuvântul „adecvat”. De aceea este important să nu banalizați operațiunea! Nu vă simțiți ca o sarcină plictisitoare, obligatorie și să uitați de gesturile negative. Depinde foarte mult de anvelopă, cel mai mult siguranța dvs. și a pasagerilor dvs.! Pe scurt, folosiți întotdeauna o anvelopă adecvată sezonului pentru o distanță de frânare adecvată și o siguranță sporită!