Anvelopele verzi de la Continental, chiar sunt verzi
Continental a prezentat dezvoltarea sa inovatoare ca un concept verde la Salonul Auto de la München. Ideea nu a fost aceea de a lansa modele care sunt standard pentru industria anvelopelor, ci de a arăta ce se mai poate face în numele sustenabilității.

Potrivit producătorului, principiul de bază a fost acela de a reduce la minimum cantitatea de materiale utilizate în producție și de a utiliza materiale reciclabile și regenerabile ori de câte ori este posibil.
În consecință, 35% din anvelopă este fabricată din materiale regenerabile și 17% din materiale reciclate. Exemple din primele sunt cauciucul natural din lapte de câine sau siliciul din coji de orez, iar cele din urmă sunt fibrele de plastic provenite din reciclarea sticlelor de plastic folosite pentru fabricarea carcasei anvelopei.

Cel mai important, Continental spune că banda de rulare a anvelopei ar putea fi înlocuită de mai multe ori, ceea ce ar reduce cantitatea de deșeuri de anvelope în exces la o fracțiune din cea originală. Acest lucru a fost reflectat în roata studiată: partea reciclabilă a anvelopei este verde, în timp ce banda de rulare înlocuibilă, care are o grosime de aproximativ un deget, este de un negru de funingine tradițional.

Cu toate acestea, merită remarcat faptul că, în ultimele două sau trei decenii, producția de cauciuc a cunoscut o direcție foarte diferită. Separarea seturilor de anvelope de iarnă și de vară, precum și imposibilitatea de reșapare a anvelopelor cu a doua și a treia marcă la preț redus a avut, tendința de a crește consumul și risipa. Este greu de închipuit ca producătorii se vor rupe de această mentalitate.

Acest lucru este exact ceea ce promite Continental: o revizuire radicală a politicilor sale de mediu și de responsabilitate socială, ale cărei efecte se vor vedea în următorul deceniu, dacă totul decurge conform planului.
Surse:
conti.de
totalcar.hu