Nașterea anvelopelor de iarnă cu Goodyear Tire
Procesul de proiectare pentru familia de anvelope de iarnă UltraGrip de la Goodyear începe prin conturarea așteptărilor clienților și a obiectivelor dezvoltatorilor.
Fiind o companie inovatoare care a câștigat numeroase premii pentru dezvoltarea familiei de anvelope de iarnă UltraGrip, Goodyear își propune să depășească cerințele pieței și așteptările clienților atunci când proiectează și dezvoltă noi produse. Toate anvelopele, în special cele de iarnă, trebuie să respecte perfect reglementările actuale și viitoare, deoarece trebuie să facă față condițiilor meteorologice extreme și să ofere încredere șoferilor în toate situațiile.
Procesul de proiectare pentru familia de anvelope de iarnă UltraGrip de la Goodyear începe cu conturarea așteptărilor clienților și a obiectivelor dezvoltatorilor. O parte importantă a procesului constă în găsirea unui echilibru între diferite criterii de performanță, cum ar fi distanțe de frânare mai scurte, confort de rulare și kilometraj.
De asemenea, este esențial să se determine performanța relativă a noului cauciuc în comparație cu predecesorul său și cu produsele concurente. În cele din urmă, ultima piesă a puzzle-ului de dezvoltare este încorporarea celor mai recente inovații inginerești ale Goodyear, care ne vor permite să obținem echilibrul perfect pe care îl așteaptă clienții. În general, procesul de proiectare și dezvoltare este primul și cel mai important pas în crearea unei noi anvelope de iarnă Goodyear.
Descoperirea celor mai recente tendințe
Dezvoltarea anvelopelor de iarnă începe la Centrul de Inovație Goodyear din Luxemburg (GIC*L), în laboratoarele de modele de iarnă și de compoziție. Odată ce specificațiile de proiectare au fost elaborate, vom efectua cercetări în rândul clienților cu privire la obiceiurile și tendințele actuale de conducere. Acest lucru este important, deoarece Goodyear își propune să își depășească concurenții în aproximativ 50 de criterii diferite de performanță.
"Atunci când proiectăm și dezvoltăm o anvelopă, dorim să creăm un produs foarte echilibrat. Acest lucru înseamnă că trebuie să aibă performanțe bune pe drumuri umede și uscate, fiind în același timp pus la punct pentru condiții de iarnă", a declarat Sebastien Morin, șeful departamentului de dezvoltare a anvelopelor de înlocuire pentru autoturisme, Goodyear EMEA. - "Ne-am stabilit obiective ambițioase, cum ar fi să ne asigurăm că performanța bună pe drumuri umede și uscate nu se face în detrimentul kilometrajului."
Zeci de ingineri, cercetători și tehnicieni lucrează la fiecare detaliu al anvelopelor de iarnă, inclusiv la noile compoziții, materii prime și modele de bandă de rulare. Punctul de plecare este reprezentat de cavitatea de aer și de carcasă (cadrul). Elaborăm modelele și le introducem în programe de simulare pe calculator care determină proprietățile esențiale ale noilor anvelope și pot simula condițiile de testare pe pistele de testare reale.
Primele prototipuri
Procesul de proiectare, dezvoltare și testare a unei noi anvelope de iarnă Goodyear durează aproximativ doi ani și jumătate, din care primele șase luni sunt dedicate simulărilor. Acestea constituie baza pentru primele prototipuri. "Primele șase luni sunt cruciale în dezvoltarea modelelor", spune Morin, "Avem ceva de la care să pornim, deci nu trebuie să începem de la zero, deoarece construim succesorul unui produs existent care a câștigat multe premii. Stabilim apoi un obiectiv pentru indicatorii la care succesorul ar trebui să fie mai bun, cum ar fi rezistența la rulare sau performanța pe pista umedă. De-a lungul noilor obiective, efectuăm o serie de simulări timp de șase luni pentru a crea primul prototip, pe care apoi începem să îl testăm."
Pe parcursul programului global de testare de doi ani, vor fi create mai multe versiuni ale prototipului, folosind feedback-ul primit de la echipa de piloți de test.
Compuși pentru banda de rulare cu proprietăți unice
Noile compoziții ale anvelopelor de iarnă au o serie de proprietăți unice și prezintă progrese de neegalat. Goodyear este mândru că anvelopele sale de iarnă oferă performanțe excelente pe zăpadă, gheață, suprafețe umede și uscate. Dar fac acest lucru fără a face compromisuri în ceea ce privește kilometrajul.
Siliciul este un ingredient natural utilizat în compoziția benzii de rulare a anvelopei - doar unul dintre ingredientele pe care Goodyear le folosește pentru a îmbunătăți formularea compozițiilor benzii de rulare pentru vară, iarnă și toate anotimpurile. Materialele durabile joacă, de asemenea, un rol din ce în ce mai important, iar Goodyear inovează și în acest domeniu. De exemplu, a sporit utilizarea siliciului, un produs secundar al prelucrării orezului, extras din cenușa de coji de orez. Acest lucru ajută la obținerea unor performanțe similare cu silicea convențională din nisip, dar cu un impact mai mic asupra mediului și mai puține deșeuri.
În plus față de angajamentul său continuu de aprovizionare responsabilă cu cauciuc natural, Goodyear cercetează, de asemenea, aplicabilitatea cauciucului natural din păpădie și a brevetat molecula monomerului BioIsoprene™ pe bază biologică, care poate contribui la eliminarea dependenței producției de cauciuc sintetic de materiile prime pe bază de petrol.
În același timp, Goodyear, în calitate de furnizor de echipamente originale pentru mulți producători de automobile, trebuie uneori să își alinieze noile produse la lansarea unui nou model de mașină. "Atunci când introducem o anvelopă, suntem conștienți de calendarul de lansare a unui nou model", a declarat Morin, "Întrucât piața auto se schimbă rapid, anvelopele noastre trebuie să se adapteze: trebuie să aibă performanțe bune pe mașinile disponibile în prezent, dar și pe cele care abia urmează să apară pe piață."
"Este cu siguranță o provocare, deoarece trebuie să ne asigurăm că specificația anvelopei funcționează bine nu doar pentru un an, ci pentru mult mai mult timp. De asemenea, trebuie să se potrivească exact cu specificațiile mașinii, indiferent dacă este vorba de un vehicul pe benzină, diesel, hibrid sau complet electric. Atunci când proiectăm o nouă anvelopă de iarnă, trebuie de fapt să creăm un pachet care să includă scorurile obținute la testele anvelopelor, feedback-ul privind satisfacția clienților și obiectivele comerciale ale Goodyear."
Tehnologii noi, moderne
Mergând spre viitor, Goodyear se angajează să proiecteze anvelope de iarnă de top pe piață. "Misiunea noastră rămâne aceea de a oferi tot ce este mai bun pe drumurile de iarnă", a confirmat Morin, "Dorim să răspundem provocării de a ne adapta anvelopele la noile vehicule cu greutate sau cuplu mai mare, dar acest lucru nu se va face niciodată în detrimentul performanțelor de iarnă."
Goodyear este motivată de nevoile în continuă schimbare ale clienților actuali și viitori. Acesta este motivul pentru care echipe de cercetători, ingineri, tehnicieni și analiști lucrează împreună pentru a dezvolta în mod constant tehnologii noi, de ultimă generație, pentru a se adapta la tendințele pieței.
Sursa:
goodyear.com