Movin'On Inside, un talk-show despre mobilitatea durabilă, a dedicat o ediție specială mobilității electrice. Michelin este convins că electromobilitatea este un accelerator al tranziției energetice, iar producătorul de anvelope premium este unul dintre actorii cheie în dezvoltarea acesteia.
Să luăm ca exemplu situația actuală din Africa, unde transporturile reprezintă 10% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră, iar parcul auto din regiunea subsahariană se preconizează că va crește de la 25 de milioane de vehicule în prezent la 58 de milioane până în 2040. Sunt necesare acțiuni atât la nivel local, cât și la nivel global pentru a inversa și opri această tendință.
MICHELIN ARE CONVINGEREA că mobilitatea electrică este esențială pentru tranziția energetică
Pe lângă potențialul real de creștere a pieței vehiculelor electrice - fie că este vorba de autoturisme, de transportul public sau chiar de vehicule cu două roți și alte opțiuni de micromobilitate electrică - Michelin vede un alt mare avantaj al electromobilității: modul în care poate accelera tranziția energetică. Rezistența la rulare, zgomotul de rulare, rezistența la uzură și consumul de energie sunt toate criterii de performanță care trebuie integrate în dezvoltarea soluțiilor pentru vehicule electrice și toate necesită un nivel ridicat de cercetare și inovare, așa cum face și Michelin.
Michelin este, de asemenea, convins că mobilitatea pe bază de hidrogen va fi un element cheie al mobilității nepoluante, în completarea tehnologiei electrice cu baterii, și va juca un rol esențial în adoptarea pe scară largă a vehiculelor electrice și, prin urmare, în mobilitatea cu "zero emisii". De asemenea, va accelera tranziția energetică, devenind unul dintre cele mai flexibile mijloace de stocare a energiei regenerabile. Aceasta este o oportunitate pentru Michelin, un producător cu o expertiză de peste 15 ani în domeniul hidrogenului.
Haideți să pătrundem în lumea hidrogenului cu Michelin!
Angajamentul Michelin față de energia pe bază de hidrogen datează de mult timp. Cunoștințele unice ale companiei în materie de materiale și viziunea sa asupra necesității unei mobilități mai durabile au făcut ca energia hidrogenului să facă parte din Michelin de peste 15 ani. În prezent, Michelin se străduiește să găsească un echilibru virtuos între bunăstarea umană, protecția mediului și crearea de valoare pentru companie și va continua să își sporească angajamentul în acest domeniu, cu scopul de a deveni lider mondial în domeniul sistemelor alimentate cu hidrogen.
Cu toate acestea, beneficiile hidrogenului depășesc cu mult sfera mobilității, deoarece oferă o soluție foarte interesantă pentru combaterea emisiilor de CO2 și a poluării aerului. Flexibilitatea de producție și de utilizare face ca hidrogenul să fie esențial pentru tranziția energetică. În special, acesta va contribui la decarbonizarea producției de oțel, a industriei chimice, a încălzirii urbane și, bineînțeles, a transporturilor.
Ce este hidrogenul?
De unde provine hidrogenul? La ce este folosit? Care sunt provocările pentru mobilitatea durabilă și Michelin?
Contrar a ceea ce se spune uneori, hidrogenul nu este un "combustibil" și nici măcar o "sursă de energie", ci un "purtător de energie" (ca și electricitatea). Hidrogenul este un gaz care poate fi utilizat pentru a stoca electricitatea și a o restabili atunci când este necesar. Dar această electricitate trebuie produsă, deoarece nu există în stare naturală (cu excepția fulgerelor, dar nu o putem recupera). Prin urmare, pentru a o produce, trebuie alimentate turbine (dinamotoare), ceea ce necesită energie. Care dintre ele? Aceasta este întrebarea. Într-adevăr, amprenta ecologică a energiei electrice depinde de natura energiei primare (cu sau fără carbon). Același lucru este valabil și pentru vehiculele care o utilizează.
Ce este hidrogenul și cum este produs?
Hidrogenul este cea mai abundentă moleculă din univers: 75% din masa universului, 92% din atomi. Dar este rar întâlnit ca atare. De aceea, dihidrogenul (H2) este produs prin separarea lui de compusul său. Hidrogenul este încă foarte carbonizat. Cu alte cuvinte, 90% din hidrogen este separat de compusul său cu ajutorul energiei primare din hidrocarburi.
O cantitate mică de hidrogen provine din electroliza cu apă. Această tehnologie este ținta principală pentru Europa. Este o alternativă curată care nu emite CO2: electricitatea "descompune" molecula de apă (H2O) în dihidrogen (H2) și oxigen (O2). Această tehnologie este ecologică... atâta timp cât energia electrică este produsă cu energie fără carbon (regenerabilă sau nucleară)!
În prezent, principala provocare pentru decarbonizarea producției de hidrogen este obținerea unor costuri de producție compatibile cu consumul de masă, iar Michelin este de mult timp un pionier în acest sens.
Cum funcționează un vehicul pe bază de hidrogen?
În primul rând, este important de știut că hidrogenul este un gaz foarte ușor care ocupă mult spațiu la presiunea atmosferică. Pentru a-l transporta cu ușurință, volumul său trebuie redus și există mai multe tehnici pentru a face acest lucru.
Motorul unui vehicul alimentat cu hidrogen este, de fapt, un motor electric (ca și cel al unui vehicul alimentat cu baterii), alimentat cu energie electrică generată de celula de combustibil pe bază de hidrogen de la bord. Prin recombinarea oxigenului din aer cu hidrogenul stocat în rezervor, celula de combustibil extrage electricitatea necesară pentru a încărca hidrogenul. Atunci când este comprimat la 700 bar, 1 kg de hidrogen eliberează de aproape trei ori mai multă energie decât 1 kg de benzină, iar din vehicul este expulzată doar apă.
Mobilitatea pe bază de hidrogen contribuie nu numai la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, ci și la îmbunătățirea calității aerului în centrele urbane. Vom continua să vă informăm în mod direct cu privire la progresul acestei evoluții.
Anvelopele Michelin fabricate cu cea mai înaltă tehnologie sunt disponibile în stocurile noastre:
Sursa:
michelin.com