Ascensiunea anvelopelor all-season și concurenții chinezi

Marketing

Ascensiunea anvelopelor all-season și concurenții chinezi
Interviu cu directorul general Michelin Ungaria

 

Dr. Attila Nemes: Obiectivul nostru este ca, până în 2050, 100% din anvelopele noastre să fie fabricate din materiale bio, regenerabile sau reciclabile.

Asociația Maghiară a Anvelopelor (HTA) a fost înființată în 2011 cu participarea a șapte companii internaționale de anvelope cu capacitate de producție și reprezentare în Ungaria. În această serie, intervievăm șefii acestor companii cu privire la problemele actuale. De data aceasta, am vorbit cu directorul general Michelin Ungaria despre ascensiunea anvelopelor all-season, despre concurența chineză și despre activitatea lor în Ungaria.

 Nemes Attila Michelin

  • Ultimii ani au fost "grei" pentru acest sector: COVID, probleme cu materiile prime, inflație. Cum ați reacționat la toate acestea?
  • Deciziile noastre se bazează pe abordarea "totul durabil" pe care am anunțat-o în urmă cu câțiva ani. Acest lucru înseamnă să găsim un echilibru între bunăstarea oamenilor, protecția mediului și performanța economică. Această abordare a servit drept un bun ghid în timpul Covid. Privind înapoi la cea mai dificilă perioadă a epidemiei, cele mai importante măsuri pe care le-am luat au fost cele care au asigurat sănătatea angajaților noștri. Echipele noastre au depus eforturi extraordinare și de succes pentru a depăși dificultățile logistice și de aprovizionare. Ca urmare, unitățile noastre din Ungaria au reușit să rămână operaționale și să își deservească clienții. Bineînțeles, cererea pentru produsele noastre a scăzut și ea temporar, ceea ce a avut un impact asupra orelor de lucru, iar noi am oferit, de asemenea, sprijin financiar colegilor noștri aflați în cele mai dificile situații în această perioadă. Sunt mândru de unitatea, profesionalismul și determinarea de care au dat dovadă echipele noastre în timpul epidemiei. În ceea ce privește aprovizionarea cu materii prime, ne-am diversificat sursele în ultimul an și jumătate, iar portofoliul nostru include acum o proporție mai mare de furnizori din Orientul Îndepărtat sau din Europa decât înainte. Datorită acestui fapt, am putut asigura aprovizionarea cu materii prime a fabricii noastre din Nyíregyháza fără nicio întrerupere. Bineînțeles, lucrăm în mod constant la optimizarea aprovizionării cu materii prime. Un alt bun exemplu al abordării noastre "totul durabil" este modul în care am abordat criza energetică: am convertit sistemele noastre anterioare de vulcanizare și încălzire, bazate în principal pe gaz, într-unul electric, ceea ce ne-a permis să folosim în totalitate surse regenerabile și, astfel, să ne reducem amprenta asupra mediului, să creștem eficiența energetică (atât în ceea ce privește consumul unitar, cât și costul unitar) și să îmbunătățim condițiile de muncă pentru mai multe posturi de lucru.
  • Un efect secundar al acestei inflații este faptul că producătorii chinezi inundă piețele cu produse ieftine. Credeți că marii producători ar trebui să se teamă de ei? Ce le-ați sugera consumatorilor să aleagă?
  • La nivel global, asistăm la o creștere a cotei de piață a sectorului bugetar. Cu toate acestea, gradul de conștientizare a mărcilor europene de buget, calitatea produselor și serviciile oferite împreună cu produsele pot justifica prețuri mai mari chiar și în acest segment. Iar cu toate măsurile pe care le-am discutat în contextul inflației, diferența de preț poate fi menținută într-un interval acceptabil pentru utilizatori. Consumatorii trebuie să fie conștienți de faptul că puțini producători sunt capabili să îmbunătățească sau chiar să mențină toate performanțele anvelopelor în același timp și că, în multe cazuri, un preț scăzut poate fi obținut prin reducerea uneia dintre performanțe. Prin urmare, merită să verificați consumul (rezistența la rulare) sau proprietățile de frânare ale anvelopei înainte de a o cumpăra. Acești doi parametri sunt clar vizibili pe eticheta produsului. Un alt parametru foarte important pentru cumpărător este durata de viață (kilometraj), care nu este indicat pe etichetele europene, dar care este disponibil în urma unor teste independente. Suntem convinși că logo-ul Michelin Total Performance de pe peretele lateral al anvelopelor noastre este o bună expresie a know-how-ului nostru tehnic ridicat pentru a echilibra toți parametrii de performanță ai anvelopei în același timp. În ceea ce privește reglementarea performanțelor anvelopelor, salutăm noile norme UE așteptate în anii următori: standardul R117.4 pentru rezistența la rulare sau includerea uzurii anvelopelor în standardul Euro7. Prin asigurarea faptului că numai produsele de calitate corespunzătoare vor fi permise pe piață, aceste măsuri vor aduce beneficii directe consumatorilor prin reducerea consumului și protejarea mediului înconjurător. Una dintre consecințele înăspririi cerințelor tehnice ar putea fi înlocuirea produselor foarte ieftine și cu performanțe scăzute.

  • În cadrul testului Auto Bild privind anvelopele pentru patru sezoane, CrossClimate2 a obținut cel mai mare punctaj din 100 de concurenți. Să însemne și acest lucru că avansul anvelopelor pentru patru sezoane este de neoprit? Care este strategia Michelin în acest domeniu?

  • Piața anvelopelor pentru patru sezoane este foarte dinamică, din mai multe motive. În primul rând, iernile din Europa au fost blânde în ultimii ani. Pe de altă parte, faptul că nu trebuie să stocheze anvelopele de sezon și să schimbe seturile este o soluție convenabilă și economică pentru consumatori. Credem că fiecare consumator ar trebui să aleagă o anvelopă care să se potrivească cu propriile obiceiuri de condus - în unele zone, chiar și în Europa, anvelopele de iarnă sau chiar cele cu crampoane nu sunt o opțiune, în timp ce în alte zone anvelopele de vară oferă cea mai bună soluție. De aceea, strategia noastră este de a dezvolta și de a oferi un produs pentru fiecare utilizator, pentru fiecare condiție de utilizare.

1520215553916

  • Ce anvelope folosiți? (Fie că este vorba de mașini de serviciu sau de mașini personale)
  • Eu folosesc anvelope Michelin CrossClimate de ani de zile, în prezent CrossClimate 2.
  • Michelin nu este prezent în Ungaria doar cu anvelope. Ce putem ști despre aceste activități?

  • Una dintre pietrele de temelie ale strategiei Michelin este consolidarea activităților noastre legate de anvelope și a celor care nu sunt legate de anvelope, dincolo de producția și distribuția de anvelope. Obiectivul nostru este de a genera 20-30% din veniturile noastre din aceste două domenii până în 2030. Un bun exemplu de activitate legată de anvelope în țara noastră este echipa noastră de Servicii și soluții, care oferă servicii complexe de anvelope pentru flotele de transport. Una dintre cele mai recente inovații ale noastre în acest domeniu este un sistem de inteligență artificială care oferă o analiză complexă a stării și a performanțelor kilometrice preconizate ale anvelopelor prin evaluarea imaginilor de amprentă ale anvelopelor de pe vehicule. Unul dintre elementele binecunoscute din domeniul dincolo de anvelope este ghidul de restaurante Michelin. Publicăm de mulți ani un ghid al restaurantelor din Budapesta, dar anul acesta, pentru a doua oară, am introdus un ghid care acoperă întreaga țară - considerăm că acesta este un omagiu potrivit pentru cei mai buni reprezentanți ai gastronomiei maghiare. În plus, pentru a sensibiliza publicul cu privire la provocările urgente ale vremurilor noastre în materie de mediu, mai mulți colegi de-ai noștri se oferă voluntari pentru a promova programul de renume internațional "Climate Mural". Colegii noștri sunt primii animatori maghiari și au inițiat adaptarea metodei în limba maghiară. Ei planifică acum cu entuziasm primele ateliere de lucru pentru școli, municipalități și companii partenere.
  • În fiecare an, producătorii de anvelope propun noi tipuri de anvelope, iar experții spun că anvelopele sunt din ce în ce mai bune. Unde se situează industria în prezent în comparație cu, să zicem, acum zece ani? Care este direcția principală a cercetării și dezvoltării? Cu ce anvelope vom conduce peste zece ani?
  • La Michelin, dorim să oferim produse de ultimă generație care să răspundă nevoilor reale ale șoferilor. Credem că mobilitatea viitorului trebuie să fie mai sigură, mai accesibilă, mai eficientă și mai prietenoasă cu mediul. Aceste patru obiective ghidează dezvoltarea produselor și serviciilor noastre. Poate că o bună ilustrare a angajamentului nostru față de inovație este faptul că cheltuim aproximativ 650 de milioane de euro pe an pentru cercetare și dezvoltare, avem 6.000 de angajați care lucrează în acest domeniu și 10.700 de brevete active la nivel mondial. Am făcut progrese uriașe într-o serie de domenii, iar cercetarea în aceste domenii rămâne intensă, așa că mă aștept la noi schimbări și descoperiri majore: îmbunătățirea rezistenței la rulare, reducerea greutății anvelopelor, dezvoltarea de anvelope cu diametre din ce în ce mai mari și flancuri din ce în ce mai mici. În acest moment, văd trei direcții care apar foarte clar alături de acestea. Pe de o parte, în cazul mașinilor electrice, anvelopele trebuie să suporte mai multă greutate și mai mult cuplu. În al doilea rând, în producția de anvelope apar din ce în ce mai multe materiale reciclabile. La Michelin, obiectivul nostru este ca, până în 2050, 100% din anvelopele noastre să fie fabricate fie din materiale bio, fie din materiale regenerabile sau reciclabile. Al treilea este de a lega anvelopele de vehicul. Perspectivele în toate cele trei domenii sunt amețitoare. Ce ne rezervă viitorul? Vor arăta anvelopele peste 10 ani la fel ca acum? Poate că nu. La urma urmei, am introdus deja conceptul VISION, un concept de bandă de rulare regenerabilă care combină anvelopele cu jantă și cele fără aer. VISION nu este încă disponibil pe piață, dar anvelopele noastre Uptis, de asemenea cu o structură complet nouă, sunt disponibile. Dar sunt absolut sigur că, indiferent de motorul pe care îl au mașinile noastre, indiferent cine sau ce le conduce, indiferent dacă pot lua aer sau nu, acestea vor avea întotdeauna anvelope.

Găsiți din stocul nostru anvelopa Michelin care vi se potrivește cel mai bine!

https://www.nano-tyre.ro/anvelope-auto/anvelope-de-iarna/anvelope-de-iarna-michelin/

https://www.nano-tyre.ro/anvelope-auto/anvelope-all-season/anvelope-all-season-michelin/

nano-tyre.ro
kosar icon
Magazin web de anvelope

tyre-test.org Teste de anvelope,
recenzii de la utilizatori reali
tire icon tyre background